. . . . . . . oddíl stolního tenisu . . . . . . . .

Lze získat prostředky pro výkonnostní sport od subjektu, který nemá s hráči nějaký osobní vztah?

10.11.2014 21:18
Všichni často říkáme, jak je těžké získat nějaké peníze na sport, zvlášť pokud se jedná třeba o stolní tenis. Málokdo však zkusil nějaké peníze sehnat. A tak před tím, než začnu spílat na nepřízeň osudu, rozhodl jsem se to vyzkoušet sám.
V Kolíně bydlím už více než 11 let, pracuji ale v Praze, a tak osobních vazeb tady mnoho nemám. Koho tedy oslovit? Může oddíl stolního tenisu potenciálnímu partnerovi nabídnout něco, čím by ho přesvědčil, že má sáhnout do peněženky a odevzdat nemalý peníz někomu, koho ani nezná? Tato otázka byla pro mě klíčová, nicméně v době před volbami mě napadlo, kudy by mohla vést cesta.
V nedávném předvolebním boji jsme byli svědky toho, jak nám kandidující strany slibovaly vše možné a dokonce nám rozdávaly vše možné: koblihy, guláše, nebo v lepším případě nějaký kulturní zážitek.

A tak mě napadlo: co si v takovéto atmosféře o něco aktivně říci? 

Oslovil jsem tedy některé kandidáty do zastupitelstva našeho města. V Kolíně kandidovalo 8 subjektů, dohromady více než 200 lidí. Vybral jsem si takové, kteří mají vlastní firmu nebo významnou funkci v nějaké firmě. Takových jsem na kandidátkách našel kolem třiceti. Z nich jsem nakonec vybral 10, u kterých se mi podařilo najít kontakt a s velkou pravděpodobností je přiřadit k dané firmě. 
Poté jsem napsal dopis, ve kterém jsem představil náš oddíl, přidal několik odkazů o činnosti z internetu, požádal o spolupráci a odeslal e-mailem. Vím, že e-mail není v tomto případě příliš vhodný komunikační prostředek, ale předpokládal jsem, že tím, jakou skupinu oslovuji, by mohl být počet odpovědí nadprůměrný. Na závěr jsem oslovené požádal, aby odpověděli i v případě záporné odpovědi a uvedli důvod svého rozhodnutí. Cílem totiž nebylo pouze získat něco pro ping-pong, ale i dovědět se něco o kandidátech.

A výsledek?

Z 10 e-mailů jsem dostal odpověď na tři. Z pohledu e-mailové komunikace je to velký úspěch. Pokud oslovujete někoho, koho osobně neznáte, je 30% více než dobré. Bohužel, všechny odpovědi byly záporné.
První odpověď přišla hned stejný večer a kandidát napsal, že svoje aktivity, prostředky i své srdce věnuje jinému sportu. Taková odpověď mě pro začátek celkem potěšila.
Druhá odpověď přišla druhý den a celkem stroze oznamovala, že firma nesponzoruje, protože má sama problémy. Škoda.
A třetí den přišla odpověď nejnadějnější, ve které kandidát uvedl, že sponzoruje jinde, ale za určitých okolností by nám možná přispěl také. Tak uvidíme, pokud ty okolnosti splníme.

Jaký je tedy závěr?

Oslovení e-mailem je sice nejjednodušší, ale určitě málo efektivní. Navíc nikdy není ani jisté, že se dopis k adresátovi vůbec dostane. To byl asi i problém v tomto případě. Nechce se mi totiž věřit, že více než dvě třetiny oslovených kandidátů by dva týdny před volbami vůbec neodepsalo subjektu, který i s rodinými příslušníky čítá více než stovku lidí. Zvlášť, když volebních akcí ve městě se zúčastňovaly dle mého odhadu pouze desítky.
I když jsme žádné peníze takto nezískali, nemůžu sám za sebe říci, že se jednalo o úplně ztracený čas. Musel jsem detailně prostudovat kandidátky, vím teď mnohem víc o tom, kdo nám teď bude vládnout a proč. Udělal jsem si obrázek, na kterém můžu do budoucna stavět.
 

 Ale co se týče původního záměru, výsledek je nulový. Proto bych tento způsob e-mailové komunikace nikomu určitě nedoporučil.

 
Jaroslav Pilner

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode